Çek Düzenleme ve Çek Hesabı Açma Yasağı

Çek Düzenleme ve Çek Hesabı Açma Yasağı 05.08.19

Çek Düzenleme ve Çek Hesabı Açma Yasağı Nedir ?

Çek düzenleme ve çek hesabı açma yasağı ile bağlantılı olarak daha önceki makalemizde karşılıksız çek keşide etme suçundan ayrıntılı bir şekilde bahsetmiştik. Detaylı incelemek için ” Karşılıksız Çek Keşide Etme Suçu ve İcra Ceza Mahkemesine Şikayet ” konu başlıklı makalemizi inceleyebilirsiniz. O makale ile bağlantılı olan  daha iyi anlaşılması için bu konu ile alakalı ayrıntılı bir makale yazmanın sizler için daha faydalı olacağını düşündük.

karşılıksız çek düzenleyen kişi için verilen bir karardır.  Ayrıca çek aracılığıyla dolandırıcılık, sahtecilik gibi suçların işlenmesi halinde de çek düzenleme yasağı kararı verilmektedir.

Karar Kim Tarafından Verilir?

Cumhuriyet savcısı tarafından verilebileceği gibi bu karar mahkeme tarafından da verilmektedir.

Karşılıksız çek keşide edilmesi durumunda çeki keşide eden kişi için, talep üzerine Cumhuriyet savcısı tarafından karar verilmektedir.

Ayrıca çekin ziyaı ve iptali durumunda dava devam ederken önlem amaçlı ve güvenlik amaçlı olarak mahkeme tarafından  verilmektedir.

Yasağın Kaldırılması Nasıl Olur?

Çek Kanunu madde 5 te düzenlenmiştir. Çek Kanunu madde 5 ‘e göre; Karşılıksız çek düzenleme suçundan dolayı açılan bir davada beraat kararı, ceza verilmesine yer olmadığı kararı ve davanın düşmesi, davanın reddine karar verilmesi durumunda kaldırılacaktır.

Davanın düşmesi durumunda önemli bir husus şudur ki; Çek Kanunu madde 6 ya göre davanın düşmesi şartı,  dava devam ederken şikayetten vazgeçilmesi durumunda davanın düşmesi söz konusu olacaktır. Bu nedenle mahkumiyet hükmü kesinleşmeden şikayetten vazgeçilmesi önem arz etmektedir. Bunun için yargılama aşamasında en iyi icra avukatından yardım almak mağduriyet yaşamamak adına faydalı olacaktır.

Çek Yasağı Kaç Yıl Sürer?

Karşılıksız çek keşide etme suçundan dolayı  ceza alan ve dolayısı ile çek yasağı kararı verilen kişi,  cezasının tamamının  infaz edildiği yani adli para cezasını ödediği tarihten itibaren 3 yıl sonra ve her halde yasağın konulduğu tarihten itibaren 10 yıl sonra çek düzenleme yasağı kararının kaldırılmasını isteyecektir.

Yasağı Kaldırılması Hangi Mahkemeden İstenir?

Bunun için  hükmünü veren mahkemeden çek yasağının kaldırılması için talepte bulunulmalıdır. Bu talep yazılı bir dilekçe ile olmalıdır. Hükmü veren mahkeme yasağın kaldırılması için de yetkilidir .

Çek Yasağının Kaldırılmasında Yetkili Mahkeme

Borçlu tarafından tarafınıza verilen karşılıksız çek keşide eden için karar aldırmak için veya tarafınıza uygulanan çek düzenleme ve çek hesabı açma yasağının kaldırılması için bünyemizdeki icra avukatlarıyla iletişime geçebilirsiniz.