Terk Nedeniyle Boşanma Davası Avukatı | AGÂH Hukuk

Terk Nedeniyle Boşanma Davası Avukatı | AGÂH Hukuk 10.02.20

Terk nedeniyle boşanma davası avukatı, ilgilendiği alan olarak hassas bir alandaki davalara bakmaktadır. Her ne kadar son dönemde boşanma alanında ve aile hukuku alanında çeşitli düzenlemeler yapılıyor olsa da dikkat ve özen isteyen dava çeşitlerinden birisidir. Toplumda kadını ve erkeğin boşanma davalarına baktığı bakış açısı çerçevesinde hem kadın hem de erkek müvekkillerin sorunlarına ve isteklerine karşı hukuki bilgilerimiz ve donanımlarımız ile yanınızda olduğunuzu belirtmek isteriz.

Terk Nedeniyle Boşanma TMK Düzenlemeleri

Türk Medeni Kanununun 164. maddesinde ilgili düzenlenmeler yapılmıştır. Daha önceki makalelerimiz de açıkladığımız gibi boşanma nedenleri genel ve özel sebepler olmak üzere ikiye ayrılmaktadır. Özel boşanma nedenlerinin arasında terk de yer almaktadır. Bu nedenle kanunumuzda ayrı bir başlıkta düzenlenen terk, boşanma davalarının açılma nedenlerinden birisidir .

Terk Nedeniyle Boşanma Hangi Şartlarda Gerçekleşir?

Bu dava için kanunumuz birtakım şartlar aramaktadır. İlgili şartlar gerçekleşmeden davası açılamaz. 164. maddeye göre, eşlerden biri evlilik birliğinden doğan yükümlülükleri yerine getirmemek için evi terk etmiş olmalı ya da haklı bir neden olmadan ortak konuta dönmemiş olmalıdır. Terketme en az 6 ay sürmüş ve bu durumun hala devam ediyor olması halinde, hakim veya noter aracılığı ile eşe ihtar çekilmiş ve ihtar sonuçsuz kalmış olması halinde dava açılabilir.

Terk Nedeniyle Boşanma Davası Dilekçesi Nasıl Hazırlanmalıdır?

Dava Dilekçesi hazırlanırken kanunda belirtilen sürelere ve bir takım usul kurallarına dikkat etmek gerekir. Özellikle ihtarda bulunan eş için ihtarda bulunulurken, terk eden eşe dönmesi için iki aylık bir süre verdiğini ve bu sürede dönmemesi halinde doğacak sonuçlar hakkında da ihtarda bulunmalıdır. Dava dilekçesinde açık ve net bir şekilde diğer eşin evi terk ettiği tüm nedenleri ve sonuçlarıyla birlikte ayrıntılı bir şekilde yazılmalıdır.

Terk Nedeniyle Boşanmada Nafaka Talep Edilebilir mi?

Diğer tüm boşanma davalarında da olduğu gibi nafaka talebinde bulunulabilir. Bununla ilgili kanunda herhangi bir ayrım yapılmamıştır.

Terk Nedeniyle Boşanma Davasında Tazminat Kim Öder?

Bu tür davalarda tazminatı haksız bir şekilde evi terk eden taraf öder. Haksız olarak ortak konuttan ayrılan ve eşini terk eden eş karşı tarafta yarattığı maddi ve manevi sonuçlar için mahkeme kararı ile tazminat ödemeye zorlanabilir.

Terk Nedeniyle Boşanmada Avukatlık Vekalet Ücreti

Açılan davayı davacı kazandığı taktirde kendisini bir avukat ile temsil ettirmişse,  mahkeme tarafından davalı aleyhine  avukatlık vekalet ücretine hükmedilmektedir. Davayı kaybeden taraf mahkeme tarafından hükmedilen avukatlık vekalet ücretini davayı kazanan tarafın avukatına ödemek zorundadır.

Terk Nedeniyle Boşanma Avukatı Ankara

AGÂH Hukuk ve Danışmanlık olarak, Aile Hukuku alanında boşanma davalarına ilişkin Ankara merkezli olarak Türkiye’nin çeşitli bölgelerinde avukatlık ve hukuki danışmanlık hizmeti sunmaktayız. Bu sebeple Aile hukuku departmanından terk nedeniyle boşanma avukatı Ankara hakkında daha detaylı bilgi almak için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

AGÂH Hukuk ve Danışmanlık