Şanlıurfa Anlaşmalı Boşanma Avukatı | AGÂH Hukuk

Şanlıurfa Anlaşmalı Boşanma Avukatı | AGÂH Hukuk 18.07.20

Boşanma davaları anlaşmalı ve çekişmeli olmak üzere iki şekilde yürütülmektedir. Bunun yanında boşanma davası talebi yapılabilmesi için, taraflardan özel ya da genel anlamda bazı sebeplerin oluşmuş olması gerekir. Agâh Avukatlık, Hukuk Danışmanlık ve Arabuluculuk büromuzdan Şanlıurfa anlaşmalı boşanma avukatı desteğini alarak, boşanma davanızın, en kısa sürede ve en az zararla geçmesini sağlayabilirsiniz.

Boşanma davası açmak için;

• Taraflardan birinin zina yapması
  • Cana kasıtta bulunmak
  • Kişiye kötü muamele ya da onur kırıcı davranışta bulunmak
  • Suça karışmak
  • Haysiyetsiz şekilde hayat yaşamak

Bu sebeplerden bir tanesinin dahi oluşması halinde, boşanma davası açılabilmektedir. Taraflar çekişmeli boşanma davası açabilecekleri gibi, anlaşmalı boşanma davaları da açılabilmektedir.

Anlaşmalı Boşanma Nasıl Açılır?

Anlaşmalı boşanma; tarafların kendi iradelerini kullanarak, boşanma konusunda enine boyuna anlaşarak ayrılmaya karar vermeleri sonucu oluşan davadır. Anlaşmalı boşanmada taraflar, kendi belirledikleri sınırlar içinde anlaşmalı boşanma protokolü hazırlamaktadır.

Anlaşmalı boşanma protokolü hazırlamak, tarafların en iyi şekilde protokolden yararlanması için Şanlıurfa anlaşmalı boşanma avukatı için Agâh Avukatlık, Hukuk Danışmanlık ve Arabuluculuk büromuz ile iletişime geçebilirsiniz.

Anlaşmalı boşanma protokolünün hazırlanması ve tarafların doğru oranlarda mal paylaşımında bulunabilmesi için, protokolün konusunda uzman ve deneyimli avukatlar tarafından hazırlanması önemlidir. Avukatlarımız, gerekli protokolü en doğru ve kazançlı şekilde hazırlayarak, adınıza anlaşmalı boşanma davasını profesyonelce yürütmektedir.

Anlaşmalı Boşanma için Hangi Şartlar Gerekir?

Anlaşmalı boşanmanın yürürlüğe girebilmesi için, tarafların bazı şartları da yerine getirmesi gerekir.

• Evlilik en az 1 yıldır sürüyor olmalıdır.
  • Anlaşmalı boşanma için eşler birlikte mahkemeye başvurdukları gibi, bir eş de iki kişi adına dava açabilmektedir.
  • Mahkeme hâkiminin, iki tarafı da dinlemesi gerekir. Yani hâkimin iki tarafı da dinleyebilmesi için, tarafların ikisi de mahkemede hazır olmalıdır.

Anlaşmalı boşanma şartlarından biri de taraflarca yapılan anlaşma protokolünün, hâkim tarafından uygun bulunmasıdır. Bunun yanında hâkimin, taraflar ve çocukların menfaatini göz önünde bulundurmak şartıyla, yapılan protokolde değişiklik yapma hakkı bulunmaktadır.

Taraflar da hâkimin yapması muhtemel değişiklikleri kabul etmesi durumunda, anlaşmalı boşanma gerçekleşmiş olur. Eğer taraflar, hâkimin yaptığı değişiklikleri kabul etmezse, anlaşmalı boşanma gerçekleşmez.

Deneyimli ve konusunda profesyonel çalışan Şanlıurfa anlaşmalı boşanma avukatı arıyorsanız, Agâh Avukatlık, Hukuk Danışmanlık ve Arabuluculuk büromuzu arayabilir, uzman avukatlarımız ile iletişime geçerek, davalarınızda ortak çözüm noktasında buluşabiliriz.